آینه در آینه

   همه درختهای باغچه غرق شکوفه شدند. همه جا یک دست سفید و صورتی شده. مثل یک عروس زیبا. دیر رسید٬ اما رسید... بهار ما٬ دیر رسیدنش هم زیباست. 

                 Pic24

   بعد از سفر تا مدتی دلم می گیرد٬ امـا آتش بازیهای Victoria day انرژی ام را برگرداند. جالب اینکه قبل از شروع٬ ماه نو را در آسمان دیدم و بعد از مراسم هم چشمم به هلال باریک بود.    

   یک لحظه به دلت می افتد٬ دلگرمت می کند و شکر می کنی. قبلا هم یکبار دیگر این حس خوب را داشتم. زمانی که هنوز ایران بودم و اوایل تصمیم گرفتنهایم بود... آن روزها از مسوولیت چیز زیادی نمی دانستم... یادم هست بهــــار بود و در راه سفر بودم... توضیحش کمی مشکل است... نمی دانم شکوه و عظمت حضور او بود یا زیبایی حضور من٬ یا همزمانی آنها. دست هدایتی که حامی همه موجودات است (تاکید می کنم همه موجودات) پشتیبان من هم خواهد بود٬ خدای همه اینها٬ خدای من هم هست. خدای همه انسانها٬ خدای هدایتگر و حامی!   

   باورم اینست زیبایی منعکس می شود و اصل و منشا آن زیبایی پروردگار است که در طبیعت متجلی و در درون انسان نهان می ماند... و زیبایی درون در رفتار٬ ظاهر٬ گفتار٬ نوشتار٬ هنر و باقی آثار منعکس می شود و همچنان و همچنان... و اعتقادم اینست که هیچ قدرتی جلوی انتشار آن را نمی تواند بگیرد. همینطور معتقدم که زشتی و بدی هم در جهان منعکس می شوند. به چرخه ای فکر می کنم به نام چرخه Violence که همینطور می گردد و قربانی می گیرد.

   اینرا برای خانومی می نویسم که می گوید صبحها پشت میز کوچکی٬ در محیط کوچکی کار می کند و با مردمی معاشرت دارد که نحوه برخوردشان را نمی پسندد... یادت باشد بزرگترین دروغ جهان را باور نکن و بزرگترین دروغ جهان به گفته پائولو کوئلیو این است: "در لحظه مشخصی از زندگیمان٬ اختیارمان را بر زندگی خود از دست می دهیم و از آن پس سرنوشت بر زندگی ما فرمانروا می شود. این بزرگترین دروغ جهان است."  

ــــــــــــــــ

   تصور زندگی کردن در محیطی که شهروند عادی اش حق نگهداری اسلحه دارد و درصد جمعیت مکزیکی و سیاه پوست زیادی دارد٬ برایم خیلی خوشایند نیست. نمی خواهم مثل یک نژادپرست صحبت کنم٬ و به ملیت خاصی برچسب بزنم٬ خصوصا اینکه به خاطر ایرانی بودنم می دانم بیشتر اینها در حد استریوتایپ است. اما دلیلم اینست که احتمال وقوع جرم از طرف کسانی که در گذشته بکگراند اجتماعی بالایی نداشتند یا بهتر بگویم مشکلات اجتماعی زیادی داشتند به نظرم بالاتر و خطرناکتر است. دلیل دیگرم اینست که از چرخه بی رحم Violence می ترسم. یکی از بحثهای جامعه شناسی که در موردش دیبیت زیادی وجود دارد در مورد الگو پذیری رفتار جوانان از عاملان زور است. توضیحی در مورد یک روند ناخود آگاه که در رفتار بوجود می آید و مثل یک چرخه بی رحمانه در جامعه و حتی از نسلی به نسل دیگر می گردد. همین است که زندگی کردن در کشورهایی مثل امریکا و حتی ایران (کنونی) مطلوبم نیست... با این حال تصمیمهای غریبی گرفته ام و دارم آنجا رفتن را بررسی می کنم. 

   باز چند تا ساک و چمدان جابجا کردم به دست راستم فشار آمد. باز Ganglion دستم دردسرساز شده. مدتی است کارهای تایپی عقب افتاده... چپتر مربوط به Proto oncogenes & T. suppressor ها را باید دوباره دوره کنم... و همه بخش restriction enzymes! 

   خانم قهرمانی همدوره مرضیه برومند بوده و حمید جبلی را خوب می شناسد. موضوعاتی را که برای نمایش عروسکی استفاده می کند٬ اجتماعی و گاهی سیاسی هستند. چند روز قبل از اجرای برنامه از او خواهش کردیم طنزهای سیاسی را حذف کند٬ نه اینکه ترسی داشته باشیم٬ تذکر ما بیشتر به خاطر موقعیت بچه های اینترنشنال بود... این 720 دلاری که جمع شد٬ مدیون زحمت و محبت او هستیم. نفس راحتی کشیدیم. حالا با خیال راحت می توانیم بگوییم مبلغ آبرومندانه ای جمع شد... بیشتر از این هم نمی شد دست دست کرد.

چشمهای دریایی ات!
مواظب ِ چشمانت باش!
کرکس ها در لباس ِ قناری بسیارند
همینها که چشم دوخته اند
- با منی یا خودت؟!
- مگر فرقی هم می کند؟

بی چشم های ِ تو
هرگز
دریا را نخواهم دید
مواظب ِ چشمان خودت باش.

 این لینک Caravanserai از Loreena McKennitt را خیلی دوست دارم٬ مخصوصا به خاطر ویولن سل که به کار برده.

                                                                                         May. 20   

نظرات 18 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 08:40 ق.ظ

سلام
رسیدن بخیر
خوبه که آدمهای هستند که به فکر بقیه همنوعاشون هستند و سعی دارند بهم نوعشون کمک کنند درست مقابل اون کرکسهای که لباس قناری دارند
ولی حیف که قناری هارو میندازن تو قفس و کرکسها آزادند!!!

موفق باشید












سپیده چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 03:53 ب.ظ http://sepideh-82.persianblog.com

سلام عزیزم.موفق باشی.از طرز نوشتنت خوشم میآد.من تازه شروع کردم.دوست دارم به لینکم سر بزنی و نظر بدی.و این که منم تو لینک دوستات باشم.مرسی

امیر چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 06:15 ب.ظ http://www.khaterat-e-aseman.blogsky.com

سلام دوست عزیز٬
ممنون از محببتتون. وبلاگتون مثل همیشه با صفاست.
موفق و شاد باشید.

آرزو پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 03:59 ب.ظ http://wwweblog.persianblog.com

واااااااااای چقدر تیکه اوب نوشتت قشنگ بود.کاملا حستو درک میکنم. چند بار خوندمش.واقعا واقعا قشنگ بود.

پیشاهنگ جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 12:22 ق.ظ http://ariobarzan.blogfa.com

بادرود
تارنگار باارزشتان را در برگ نخست آریوبرزن پیوند دادم.
بدرود

لطیف جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 05:58 ق.ظ http://tvaj.persianblog.com

سلام در وبلاگم مطلب نسبتا مفصلی درباره زیباترین پرنده ایران نوشته ام. اگر وقت و علاقه داشتید بخوانیدش. اگر هم که نه - اشکالی ندارد. خیلی هم ممنون.

**مرمر** جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 01:45 ب.ظ

الهام جان ممنون که یادم بودی. راستش زندگی من از دست خودم و خدا هم خارج شده همینی که طرح افتادم اهواز . سر او جریان تیرماه دادگاه دارم. اگه وکیل خوب سراغ داشتی خبر بده.

پدر(نم نم) دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 07:07 ق.ظ http://father78.persianblog.com

خوشحالم که زندگی همچنان جریان دارد خواهر خوبم

پریا چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 01:34 ق.ظ http://www.doneyebarf.persianblog.com

(هوالمحبوب*)
سلام الهام جونم . مدتی پیش این پستت رو خوندم اما نظر نذاشته بودم . دستت چطوره خانوم گل؟ بهتر شده ؟ مواظبش هستی؟ چقدر خوشگل از انعکاس زیبایی گفتی :)
راستی یه چیزی اون سایتی که باهاش عکسارو آپلود می کنی جدیدا اینجا فیلتر شده یعنی خود سایت نه اما فایلهایی که آپلود میشن رو فیلتر شده می بینیم و تصاویری که می ذاری دیده نمیشن . نمی دونم خبر داری یا نه یه مدت پیش یه عالمه از وبلاگای بلاگفا هم فیلتر شدن که مدیر مسئولش گفته بود از اشکال نرم افزارای مخابرات بوده !!! اما این سایت نمی دونم مشکلش چی بوده واقعا !‌ توجیهش چیه خدا عالم .
دلم تنگ شده برات مواظب خودت و چشمای خوشگلت هم خیلی خیلی باش . شعر خیلی لطیفی نوشتی :)
پریا

محمد رضا چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 10:13 ق.ظ http://www.tntm.blogfa.com/

در لحظه مشخصی از زندگیمان٬ اختیارمان را بر زندگی خود از دست می دهیم و از آن پس سرنوشت بر زندگی ما فرمانروا می شود. این بزرگترین دروغ جهان است
.
.
.
یاد روزهای گذشته بخیر!

پریا یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 10:43 ق.ظ http://www.doneyebarf.persianblog.com

(هوالمحبوب*)
سلام الهام جون . کجایی ؟ حالت که خوبه مگه نه ؟
:-s

ستایش دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 01:25 ب.ظ http://setayesh537.persianblog.com

سلام عزیزم نازم مطلب پر محتوایی بود

نرگس سه‌شنبه 15 خرداد 1386 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.daffodil1.mihanblog.com

سلام آبجی الهام
اولا ممنون از لطفت
بعدش هم که اولش باید میگفتم خیلی دلم برات تنگ شده
برام این روزها دعا کن
راستی این شعرهای آخرت همیشه کلی قشنگه مثل خودت
شاد باشی و سلامت
یا علی

فاطمه یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 04:27 ق.ظ

سلام الهام جونم
خوبی گلم؟
دلم تنگ شده بود
ولی به خدا امتحان دارم هنوز ۴-۵ تا دیگه اش مونده
خسته شدم!!!!!!

تارا یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 04:51 ق.ظ http://paripar.blogfa.com/

سلام الهام جان
دیدن شکوفه های بهاری خوشبختیه بزرگیه که هدیست از سمت خدا .
با اجازت . اگه وبلاگم و ببینی متوجه میشی
خوشبخت باشی

سپیده دوشنبه 21 خرداد 1386 ساعت 12:27 ب.ظ http://sepideh.persianblog.com

سلام الهام جون.مرسی که بهم سر زدی .و منم اومدم جزو دوستات.موفق باشی

زهرا پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 07:35 ب.ظ http://aaftabgardan.persianblog.com

سلام عزیزم
خوبی؟
اولا ممنون از نظرت....
ثانیا ممنون از این پست قشنگت ....
کل متنت عالی بود....چه اون قسمت اولش و تعبیر قشنگت از خدا که به نظر من هم دقیقا همینطوره ؛چه قسمت بعدش و جمله ی زیبایی که از پائولو کوئلیو نوشته بودی ؛ و چه قسمت آخرش و ترست از چرخه Violence...( اگرچه من هنوز نمی تونم کاملا حرفاتو درک کنم . شاید چون هنوز به طور اساسی وارد اچتماع نشدم تا خشونتو لمس کنم )
در هر صورت برات آرزوی خوشبختی و شادابی دارم...
قربانت
بای بای

تارا جمعه 25 خرداد 1386 ساعت 05:08 ق.ظ http://www.paripar.blogfa.com/

سلام . حال شما ؟
من ایندفعه زودی آپ کردم . این دفعه یه کم شاد ;)
چشم اینم ای دی من !
بابای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد